Inițiere în robotică

Inițiere în robotică

  • Număr de etape de parcurs: 15
  • Ce urmărim?
    – o să învățăm copiii principiile de funcționare a calculatoarelor și care stau la baza
    programelor de pe calculator, într-un mod plăcut și interactiv;
    – o să îi învățăm să lucreze în echipe;
    – o să îi învățăm să fie creativi.
  • Ce nu vrem?
    – o să le prezentăm copiilor concepte abstracte pur teoretice și să îi plictisim.
  • Cui ne adresăm?
    – oricărui copil care își dorește să învețe mai mult despre device-urile care ne
    înconjoară și despre ce putem face cu ele în afară de a ne juca.
  • Ce material didactic folosim?
    roboței cu o mulțime de periferice pe care îi putem programa folosind limbajul
    didactic Scratch.
  • Cum lucrăm?
    Orice principiu pe care îl vom preda va fi pus în practică folosind roboțeii, făcând
    în acest fel mult mai ușor și mai plăcut de înțeles informația prezentată.
    Organizăm mici concursuri între echipe cu premii simbolice pentru a le stimula
    elevilor competitivitatea.
  • La ce să vă așteptați ?
    Copiii vor utiliza limbajul didactic Scratc și nu vor învăța limbaj de programare
    dedicat adulților. Vor învăța principiile programării care stau la baza tuturor
    limbajelor de programare din ziua de astăzi.
  •  Ce vom face la acest modul?
    Ne vom familiariza cu roboțeii și cu ce putem face cu ei. Aceștia sunt dotați cu
    senzori de lumină, led-uri RGB, line follower, ultrasonic sensor pentru măsurarea
    distanței, matrice de leduri, senzor de foc, senzor de temperatură, senzor de
    umiditate, motorașe impuls programabile, senzor de gaz, servomotoare
    programabile, senzori de mișcare, senzori giroscopici, senzori de sunet,
    potențiometre clasice și slide.
  • Vom afla informații interesante despre istoria calculatoarelor și evoluția lor.
  • Noțiunile pe care le vom învăța și pe care le vom aplica pe roboței pentru a vizualiza
    rezultatul sunt:
    – principiile de funcționare pentru fiecare senzor, ceea ce va ajuta copilul să
    înțeleagă o mulțime dintre aplicațiile inteligente pe care le utilizăm în fiecare zi;
    – cum se asamblează un roboțel conectând componentele și învățând ce înseamnă
    – placă de bază, un procesor, dispozitive de intrare și de ieșire;
    – cum se creează culoare pe ecranele din ziua de astăzi folosind ledurile RGB;
    – cum se poate programa roboțelul să cânte folosind buzzer-ul;
    – ce poate roboțelul să facă, anumite acțiuni bazate pe intensitatea luminii
    ambientale;
    – cum funcționează un 7 segments display și cum se programează;
    – cum funcționează un ultrasonic sensor (cele folosite la senzori de parcare), cum
    putem citi informația de la el și cum putem programa roboțelul să facă acest
    lucru;
    – ce este o matrice de led-uri și cum se poate programa;
    – ce sunt dispozitivele de intrare într-un robot și cum putem programa roboțelul să
    se miște;
    – vom folosi noțiuni simple de programare cum ar fi: variabilă, bucle for, bucle
    while, blocuri condiționale if – else, blocuri condiționale switch, secvențe
    reutilizabile de cod, scheme logice.